Villkor

Vi följer den finska konsumentskyddslagen. Produktpriserna inkluderar moms 24%. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och betalningsvillkor. Prissättningen för tjänsterna följer den nuvarande konsumentprislistan. Priserna kan variera från år till år beroende på kostnadsstruktur, så kontrollera det aktuella priset beroende på servicetid, även om du bokar tjänsten ett år i förväg.

 

Leveransmetod och tid


Produkterna levereras per post. Frakt- och leveranskostnader på 5,50 € läggs till. Produkter levereras huvudsakligen per brev direkt till ditt hem. Stora föremål, som skor och tårtdekorationer, skickas i en paket, så du måste hämta objekten själv. Gratis frakt på alla beställningar över $ 50! Det faktiska värdet på transaktionen måste vara mer än 50 euro för att erbjudandet ska vara tillgängligt, om produkterna returneras och beloppet är mindre än 50 euro läggs fraktkostnaderna till.För produktutbyte och icke-inlösenbara paketförsändelser debiterar vi kunden för all porto.

Vi skickar inte produkter kontant vid leverans.

De flesta av våra produkter är redo att skickas direkt. Beräknad leveranstid för denna produkt är 1-4 dagar. Observera att vår aktiesituation förändras snabbt så om du absolut vill ha en produkt är det värt att beställa snabbt innan den slutar. Det kan hända att den här modellen inte längre är tillgänglig i urvalet.

Leveranstid Produktens leveranstid är cirka 14 arbetsdagar. Produktens längre leveranstid nämns för produkten. Vi rekommenderar att du betalar för leveransprodukter med Suomen Verkkomaksut eller Klarna-faktura. När vi betalar med banköverföring hoppas vi att få en kopia av ditt kvitto via e-post (juhla@ninka.fi) så att vi kan hålla oss inom den utlovade leveranstiden.

Det är dock bra att notera att förseningar utanför vår kontroll kan uppstå, till exempel vid postleverans.

För bröllop och aftonklänningar kan leveranstiden vara längre, cirka 3-13 veckor. För att betjäna våra kunder bättre håller vi också ett litet lager bröllopsklänningar. Det är dock omöjligt att lagra alla färger och storlekar, så om bröllopsklänningen inte finns i lager beställer vi den från tillverkaren och leveranstiden är normalt cirka 3-4 veckor. Om dräkten inte finns i tillverkarens lager beställs den och leveranstiden är cirka 13 veckor. För bröllop och festklänningsstorlekar, arrangemang och leveranstider, vänligen kontakta vår kundservice på 050 4420626 eller juhla@ninka.fi, vår kundtjänst är alltid till hands! Om du av någon anledning inte når oss, skicka ett samtal tillbaka, vi svarar inom 24 timmar.

fraktkostnader


Porto och leverans kostar 5,50 euro

Gratis frakt på alla beställningar över $ 50! Det faktiska värdet på transaktionen måste vara mer än 50 euro för att erbjudandet ska vara tillgängligt.För produktutbyte och icke-inlösenbara paketförsändelser debiterar vi kunden för all porto.

 

samling


Vi erbjuder också våra kunder möjlighet att hämta produkterna direkt från vårt lager i Lohja. Vår webbshop fungerar med vårt hem så att du alltid måste ordna en lämplig upphämtningstid i förväg. Om du valde pickup som leveransmetod, vänligen kontakta oss för att ordna en lämplig upphämtningstid:

 

  • e-post: juhla@ninka.fi
  • telefon: 050 4420626
  • Adress: Suurlohjankatu 2, 08100 Lohja, Puu-Anttila / Kuusi Hall


betalningsalternativ


Produkterna och deras fraktkostnader betalas vid beställning. Följande betalningsmetoder kan användas i Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Lokala kooperativa banker, Sparbanker, Handelsbanken, SPankki, Ålandsbanken, Kreditkort, Insamlingskonto och betalningstjänst, Daglig onlinebetalning och Paypal.

Online Banking, kreditkortsbetalningar och Collector-betalningstjänster görs via Paytrail plc: s webbplats.

Betalningar med Visa, Visa Electron eller MasterCard

Om du vill betala med Visa, Visa Electron eller MasterCard, kommer Ninka Oy endast att fungera som marknadsförare för produkterna och tjänsterna och kommer också att leverera produkterna till köparen. Klagomål är ansvaret för Paytrail plc.

Paytrail plc fungerar som säljare av produkten i betalningar med Visa, Visa Electron eller MasterCard och transaktionen görs mellan kunden och Paytrail plc. Säljaren ansvarar för alla handelsrelaterade skyldigheter. Paytrail plc är också betalningsmottagaren.

Paytrail plc, affärs-ID: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830

Online Banking

Paytrail plc (2122839-7) är en betalningsmäklartjänst för nätbanker, i samarbete med finska banker och kreditinstitut. För användaren fungerar tjänsten precis som traditionell online-betalning.

 

Collector

Fakturerings- och avbetalningstjänsten tillhandahålls av Collector.

 

Vi erbjuder möjligheten att betala med faktura eller avbetalning i samarbete med Collector, som är Collector Credit AB: s faktureringstjänst. Betalningsmetod är möjlig för köp upp till 1000 €.

 

När du väljer Collector Faktura / Avbetalning som din betalningsmetod, kommer du att få de beställda produkterna till ditt hem innan de betalas. Du kan betala hela beloppet på en gång eller dela upp betalningen i mindre delbetalningar.

 

Fakturan betalas den sista dagen i månaden efter beställningen, och du kan ha upp till 60 dagar gratis. En fakturavgift på $ 2,95 läggs till på fakturan.

 

När du väljer att betala med faktura eller avbetalning kan du bara beställa på din permanenta adress och du måste vara över 20 år vid beställningstillfället.

 

När du har fått din faktura kan du välja en 24-månadersbetalning genom att betala det minsta belopp som visas på din faktura. Avbetalningsräntan är 1,6% per månad, vilket motsvarar en nominell årlig ränta på 19,20%. Dessutom debiteras en underhållsavgift på 2,95 euro per månad.

 

Vi gör en kreditkontroll på din beställning. Försenade betalningar och obetalda räkningar debiteras en påminnelsesavgift på $ 5 plus en månatlig ränta på 1,6% för den förfallna perioden.

 

Få de fullständiga villkoren för Collector Faktura / utbetalning på följande länkar:

 

Du hittar en mer detaljerad beskrivning av tjänsten http://commerce.collector.se/fi/YKSITYISILLE-/Maksa-laskulla/.

Du hittar de allmänna villkoren för faktura och kontokredit www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf.

Du hittar de europeiska konsumentkreditvillkoren www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf.


HVERDAG ONLINEBETALNING

 

Varför daglig betalning online?

 

Daglig betalning online - 45 dagar helt gratis betalningstid


Daglig betalning online är helt riskfri. Du får produkten hemma och titta på den innan du betalar. Med vardaglig onlinebetalning får du i genomsnitt 45 dagar av helt gratis betalning för ditt köp.


Med vardagliga onlinebetalningar kan du redan betala på 5 000 onlinebutiker och antalet ökar ständigt. Du kan betala för ditt köp helt med faktura i slutet av nästa månad, eller så kan du använda avbetalningsalternativet.


När du använder dagliga betalning online får du också en daglig flexibel kredit, som erbjuder upp till 1000 $ i kredit omedelbart utan fast årsavgift eller andra dolda kostnader. Det är helt gratis och du betalar bara för att använda kredit. Du kan dra tillbaka den kredit du vill ha till ditt konto eller köpa den online. Kolla in vår flexibla dagliga flexibla kredit.


Konsumentfördelar:

  • Att köpa med dagliga betalningar online är helt riskfritt.
    Du får produkten hemma och titta på den innan du betalar
  • I genomsnitt 45 dagar gratis.
    Köp som gjorts den här månaden faktureras i slutet av nästa månad.
  • Fakturan är helt gratis för kunden.
    Om köpet betalas i sin helhet före förfallodagen är den effektiva årliga räntan 0%.

Att betala är väldigt enkelt


  1. Välj Everyday som ditt betalningsalternativ
  2. Identifiera med ditt onlinebank-ID
  3. Acceptera betalning

Betalning med avbetalning


Om du vill betala med avbetalningar är minsta reduktion 1/3 av fakturans totala belopp, dock minst € 20. Efter minsta utbetalning minskas den återstående månatliga räntan på återstående saldo med 10%.



Paypal

Hur fungerar PayPal? Se till att du har en säker internetanslutning till PayPal (adressen börjar med https). Öppna ett PayPal-konto (registrera dig för ett konto). Att öppna ett konto är gratis och det kostar ingen kostnad att behålla det. För att öppna ett konto behöver du en e-postadress som också fungerar som din inloggning. Vänligen ange din officiella och funktionella adress som din e-postadress eftersom all kommunikation kommer att göras på denna adress. Du kan ändra adressen själv senare i kontounderhåll. Ange ditt kreditkortsnummer, namn och adress när du öppnar ditt konto. Verifiera ditt kreditkort (verifiera konto). Den här proceduren säkerställer att kortet verkligen är ditt och att det är du som har meddelat kortet till PayPal. För närvarande debiteras ditt kort ungefär $ 2, vilket kommer att återbetalas när du har slutfört din kreditkortsverifiering. Kontrollera din kreditkortstransaktion. Inom några dagar visar ditt kreditkortsuttalande en avgift för PayPal. Det fyrsiffriga medlemsnumret du använder för att verifiera ditt kreditkort via PayPal (fullständig kontokontroll) ingår i avgiften. Avgiften på $ 2 återbetalas till ditt PayPal-konto. Du behöver inte överföra pengar till ditt konto i det här skedet.

Ta väl hand om användarnamnet och lösenordet som är kopplat till ditt konto eftersom det här är nycklarna för att komma åt ditt konto. Generellt sett bör denna information bevaras lika noggrant som ditt bankkorts identifikationsnummer.

Välj PayPal som din betalningsmetod på Ninka.fi. När du betalar för köp debiterar säljaren ditt PayPal-konto. Om du inte har pengar på ditt konto debiterar PayPal ditt kreditkort. I slutändan betalar du för din vanliga finländska kreditkortsräkning. Säljaren vet inte ditt kreditkortsnummer och kommer bara att få en betalning från PayPal. Att köpa är säkert eftersom din kreditkortsinformation finns på ett ställe, även om du köper från flera butiker.

Återvänd och byt

 

Om produkten inte är lämplig kan du naturligtvis returnera den. Produkten som ska returneras måste vara oanvänd. Vårt främsta problem är att ersätta produkten med en lämplig. Kunden ansvarar för returfraktkostnaderna.

Våra produkter har en 14 dagars ersättnings- och returrätt. Eventuella återbetalningar utöver denna tid accepteras inte. Datum för mottagande av produkterna ska inte räknas med vid tidpunkten för uttag. OBS! Vänligen kontakta vår kundtjänst innan du returnerar (juhla@ninka.fi). Returer som skickas utan meddelande kommer inte att behandlas. Ninka Oy har inte ett kundavtal med postkontoret. Returer ska skickas till returadressen till lägsta porto (2: a klass):

Ninka Oy

Ruispellontie 8

08700 LOHJA

  • OBS! Fraktfri leverans är inte samma sak som att returnera en produkt.Vi debiterar en returavgift på 20 EUR för alla icke-utvalda transporterAvgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för retur, utsändning, hantering och förpackning. Om du vill avbryta din beställning efter att den har skickats måste du hämta paketet från ditt postkontor och skicka det tillbaka till oss.


Packa returen försiktigt så att den inte skadas i posten. Du kan använda samma bubbelförpackning eller låda som du fick för returen. Ange i ditt leverans ditt kontonummer till vilket återbetalningen kommer att adresseras. Alternativt kan du skicka ditt kontonummer till vår kundtjänst och behålla ett kvitto och / eller kupong för din retur. Om returen går förlorad vid postleverans kan kunden endast ansöka om återbetalning mot postkvittot. Vi löser inte in obetalda återbetalningar. Kunden ansvarar för porto vid returen.

Specialanpassade produkter är skräddarsydda för kunden, så anpassade produkter är inte berättigade till retur. Dessa inkluderar t.ex. skräddarsydda kostymer och specialfärgade produkter samt skräddarsydda specialsmycken. Den returnerade produkten måste alltid vara i originalförpackningen, intakt och säljbar. Det finns ingen rätt till återbetalning om produkten har behandlats så att den inte längre kan säljas. Observera att vi inte accepterar smutsiga skor eller kostymer. Skydda golvet, till exempel, med en plåt under montering och använd en passande halsduk för att undvika sminkfläckar. Av hygieniska skäl rekommenderas det inte att passa håret utan en skyddande plast.

Av hygienskäl kan örhängen, trosor och strumpor inte returneras. Detta gäller också örhängen som kommer med smycken set.

Om du är osäker på att välja ett frisyr, kommer vi gärna att konsultera när du skickar en bild av din dräkt och frisyr. Produkterna kan också ses på vårt uttag i Lohja efter överenskommelse, där flera smycken också finns att visa.

OBS! Anpassade beställningar är bindande, vilket innebär att en beställning inte kan avbrytas eller returneras när produkten har måttats. Men om du ändrar dig om det önskade slutresultatet kan du göra ändringar i ditt anpassade arbete.

Produktvarningsvarning / klagomål

Trots vår kvalitetskontroll kan det då och då finnas fel i produkten. Om du stöter på en defekt i vår produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart (juhla@ninka.fi) omedelbart innan du använder produkten. Returnera inte produkten innan du tar kontakt. Alla produkter kontrolleras innan leveransen till kunden och produkten måste också returneras i det skick som den levererades. Vi kommer främst att försöka ersätta den defekta produkten med en ny, men om ingen ny eller motsvarande produkt finns tillgänglig kommer vi att återbetala pengarna inom 14 dagar efter mottagandet av klagomålet.

produktansvar

 

Ninka Oy ansvarar inte för någon direkt eller indirekt skada till följd av användningen av produkterna eller från försumlighet på grund av felaktig användning. Våra produkter är avsedda för vuxna. Små smycken kan tas bort så att de inte passar barn. Ge aldrig den här produkten till ett barn under 3 år på grund av risken för kvävning.

Sterling silver 925, som andra silverprodukter, kan bli mörkare under användning och lagring om föroreningar kvarstår i smycken. Förvara alltid smycken noggrant så att de inte kommer i kontakt med andra metaller. Det är en bra idé att förvara smycken i sin egen låda och rengöra dem ibland med en silver rengöringsduk eller andra silver rengöringsfästen. Bär alltid smycken sist och ta bort först. Se till att inte pärlorna får hårspray eller parfym. På detta sätt behåller de sin glöd längre.

Guldpläterade och roseguldpläterade smycken är rodinerade. Om rododynamiken bärs är det möjligt att guldpläteringen bärs samtidigt. Detta beror på många faktorer, inklusive: hud ph-värde. Det är mycket specifikt hur rododynamiken bärs eller upprätthålls. Genom att följa anvisningarna ovan förbättrar du hållbarheten för dina smycken.

 

Eftersom smycken är unika kan små skillnader uppstå mellan individer.Till exempel kan använda kristaller variera något i skugga, eller pärlorna kan ha nyanser och storleksskillnader. Beroende på tillgängligt material kan det också finnas skillnader i smycken. Dina smycken är ingen annans, det är unikt.

 

Toppar och bonusgåvor

 

I händelse av att handelsgåvorna eller bonusgåvorna inkluderar handelsvillkor, till exempel uppfyllandet av ett visst köpebelopp, kommer handelsomslaget automatiskt att skickas med beställningen när villkoren är uppfyllda. Om alla eller några av produkterna returneras och villkoren för avtalet därmed inte uppfylls, måste overhead- och bonusgåvorna returneras eller alternativt debiteras kunden.Om du beställer mer än en produkt som en del kommer att returneras och slutgiltigtsumman av dina inköp kommer att ligga under fraktkostnadsgränsen (30 euro), fraktkostnader (4,50 euro) läggs tillbalansen.

Sekretess / personlig information

 

Vi använder kundinformation endast för att hantera kundrelationer. Under inga omständigheter kommer vi att avslöja kundens personliga information till tredje part.

Tvinga Majure

 

Ninka Oy ska vara befriad från sina skyldigheter enligt dessa villkor om det inträffar på grund av en force majeure-händelse som brand, översvämning, sabotage eller allvarlig skada eller arbetsmarknadskonflikt.

 

Rättsligt meddelande

 

Ninka Oys webbsidor på ninka.fi och ihanathaat.com omfattas av dessa villkor. Ninka.fi och Ihanathaat.com är skyddade av upphovsrätt och internationellt fördrag. Reproduktion och publicering av bilder och annat material som visas på denna webbplats är förbjudet utan tillstånd från tillverkaren. Ninka Oy kan ändra eller blockera användningen av sidorna efter eget gottfinnande. Ninka Oy ansvarar inte för andra webbplatser eller deras information som finns tillgänglig via länkarna på denna webbplats.