





Frisör och
Lux Group ägare Maryanne Lavistre berättar om design och filmning Kammar:
Frisyrer gjorda med reklamfoton har byggts enligt tidens anda, plockar upp boho-effekten på ytan och lägger till en mer klassisk touch till den. Frisyrer jag tänker på baserat på smycken och kostymer, precis som i mitt riktiga jobb som frisör letar jag efter influenser från hela utseendet för att göra det hela perfekt. Hår är kronan på hela utseendet. Det gör att du kan göra riktigt bra saker, och även en liten bit av rörelse är mycket viktigt när du tänker på de bästa delarna av ditt ansikte belysa.
Avslappnade nackpressade bullar och delvis öppna lockiga kammar är de saker som efterfrågas mest för tillfället. Det måste också finnas flätor för nästan alla, och jag tror inte att denna trend kommer att recede under lång tid framöver. Flätor kan göra håret mer flickaktigt och avslappnat, och världsberömda hårguru Patrick Cameron använder nästan alltid flätor i sina skapelser.
Bilderna har använts av en finsk smyckestillverkare
Ninkan smycken, årets 10-årsjubileum
Zazabellan bröllopsklänningar och en blomsterhandlare
Broncon blomma. Som fotograf
Pittoresk Arto Arvilahti. Makeup och hår Maryanne Lux Group. Produkt
Sebastian Professional och
Wella Professionell. Modeller Serina Anton (Mode team) och Jenni Laitila.